Opći uvjeti za potrošače

Opće odredbe uvjeta prodaje

Nositelj svih prava na internet stranici AliBay.ba je trgovačko društvo DOPI GRUPA d.o.o. (dalje u tekstu: DOPI GRUPA). DOPI GRUPA putem navedene stranice pruža uslugu prodaje putem svog servisa – AliBay.ba web aplikacija (dalje u tekstu: Aplikacija). Korištenjem usluge AliBay.ba webshop aplikacije i svih pridruženih stranica i servisa na AliBay.ba domeni smatra se da su potrošači u svakom trenutku upoznati s ovim Uvjetima prodaje (dalje u tekstu: Uvjeti), te da ih u cijelosti razumiju i prihvaćaju. Ovi Uvjeti primjenjuju se na prava i obveze koja se odnose na kupnju proizvoda ili usluga putem Aplikacije te prava i obveze koje proizlaze iz sklapanja Ugovora o prodaji na daljinu (dalje u tekstu: Ugovor) između potrošača kao krajnjeg kupca i webshop aplikacije, smatraju se sastavnim dijelom takvih Ugovora.

Pružatelj usluge internet prodaje putem webshop aplikacije je DOPI GRUPA d.o.o., Aleja Svetog Save 70, 78000 Banja Luka, JIB: 4404000280001.

Korisnike upućujemo da se prije kupnje upoznaju sa ovim Uvjetima te da iste redovito provjeravaju, kako bi bili upoznati sa svim vašim pravima i obvezama.

DOPI GRUPA pridržava pravo izmjene ovih Uvjeta u svako doba bez obaveze prethodne najave te neće biti odgovoran ni za kakve moguće posljedice proizašle iz takvih promjena. Navedene promjene stupaju na snagu objavljivanjem na ovim internet stranicama.

DOPI GRUPA pridržava pravo ukidanja usluge i promjene sadržaja kao i ostalih usluga i podstranica koje su sastavni dio wenshop aplikacije u svako doba bez obaveze prethodne najave te neće biti odgovoran ni za kakve moguće posljedice proizašle iz takvih promjena. Navedene promjene stupaju na snagu objavljivanjem na ovim internet stranicama.

DOPI GRUPA pridržava pravo promjene, ograničenja ili prestanak pružanja usluge webshop aplikacije u svako doba bez obaveze prethodne najave, uključivo i djelomično ili može u potpunosti ograničiti pristup kao i pružanje određenih usluga korisnicima koji krše odredbe ovih Uvjeta te Općih uvjeta korištenja.

Korištenje usluga webshop aplikacije odobrava se isključivo punoljetnim osobama. Uporaba i korištenje webshop aplikacije od strane djece ili maloljetnih osoba nije dozvoljena, te su roditelji i/ili skrbnici dužni o tome voditi računa, u protivnom preuzimaju sva prava i obveze nastale takvim korištenjem, a DOPI GRUPA ne odgovara za eventualne posljedice takvog korištenja.
Kupljeni proizvodi koriste se na vlastitu odgovornost i isti se ne mogu smatrati zamjenom za liječničku ili nutricionističku terapiju.

DOPI GRUPA se u potpunosti odriče bilo kakve odgovornosti za točnost i/ili potpunost svih informacija i sadržaja koji se nalaze na AliBay.ba. DOPI GRUPA zadržava pravo pogreške u opisu i slici proizvoda.



Opis usluge, uvjeti i odredbe

DOPI GRUPA nudi usluge posredovanja između trgovaca na eBay/AliExpress platformi i potrošača iz Bosne i Hercegovine. Potrošači registracijom u webshop aplikacije za naručivanje imaju mogućnost pregleda trenutno dostupnih prozivoda objavljenim na internetskim stranicama tvrtke eBay Inc.; www.ebay.com, www.ebay.co.uk, www.ebay.de, www.ebay.ca, www.ebay.com.au, www.ebay.it i AliExpress Co.; www.aliexpress.com.



Uloga DOPI GRUPAe je:

- naručene proizvode od potrošača prema trgovcu na eBayu i AliExpressu naručiti kod trgovca za potrošača
- plaćeni proizvod od strane potrošača proslijediti sredstva trgovcu
- provjeriti da li je trogvac potrošaču poslao proizvod te obavijestiti trgovca o eventualnom kodu za praćenje pošiljke
- informirati trgovca o prispjeću pošiljke potrošaču
- osigurati mogućnost potrošaču pravo na povrat sredstava za plaćeni proizvod u roku 14 dana
- omogućiti potrošaču podnošenje prijave u unutar webshop aplikacije ukoliko isti ocijeni da proizvod kasni u isporuci. Podnesenu prijavu proslijeđujemo trgovcu


Potrošačima je strogo zabranjeno:

- Objavljivanje, slanje i razmjena sadržaja koji krše postojeće BiH i/ili međunarodne zakone, sadržaja koji je uvredljiv, vulgaran, prijeteći, rasistički ili šovinskistički te štetan na bilo koji drugi način
- Objavljivanje, slanje I razmjena informacija za koje potrošač zna ili pretpostavlja da su lažne a čije bi korištenje moglo naštetiti drugim korisnicima
- Lažno predstavljanje, odnosno predstavljanje u ime druge fizičke ili pravne osobe
- Manipuliranje indetifikatorima kako bi se prikrilo porijeklo sadržaja kojeg se objavljuje ili šalje putem usluga portala
- Objavljivanje, slanje i razmjenu sadržaja koji su zaštićeni autorskim pravom
- Iznošenjem detalja o suradnji s DOPI GRUPAom u javnosti
- Objavljivanje, slanje i razmjena neželjenih sadržaja potrošača bez njihovog pristanka ili traženja, ili putem obmane
- Svjesno objavljivanje, slanje i razmjena sadržaja koji sadrži viruse ili slične računalne datoteke ili programe načinjene u svrhu uništavanja ili ograničavanja rada bilo koejg računalnog softwera i/ili hardware I telekomunikacijske opreme
- Prikupljanje, čuvanje i objavljivanje osobnih podataka drugih posjetitelja potrošača
- DOPI GRUPA zadržava pravo poduzimanje zakonskih mjera u slučaju da potrošač radi i djeluje na štetu ugleda i časti DOPI GRUPAe.



1. - Registracija i narudžba

Maloljetnim osobama se zabranjuje korištenje internetskih stranica i aplikacija za naručivanje te se poziva sve zainteresirane potrošače da prilikom registracije u aplikaciju za naručivanje potvrde da su punoljetne osobe.
Ukoliko DOPI GRUPA primjeti maloljetnog registriranog potrošača, bez odgode će mu suspendirati korisnički račun.
Registrirani korisnik pristaje da se kupnja putem usluga webshop aplikacije za naručivanje vrši na način da proizvode i usluge dostupne putem aplikacije za naručivanje ( “proizvodi” ) na način da ih bira na temelju slike i osnovnog opisa proizvoda. Slike proizvoda su samo ilustrativne prirode, te ne moraju uvijek i u svim detaljima odgovarati proizvodima koji su stvarno dobavljivi. S obzirom na mogućnosti individualnog podešavanja monitora na računalu, razlike u percepciji boje proizvoda od strane ljudskog oka I sl., DOPI GRUPA ne jamči potpunu sukladnost boja proizvoda s bojama kako ih registrirani korisnik vidi na zaslonu svog monitora. Za kupovinu potrebno je odabrati varijacije artikla ( opcionalno ), broj komada i zatim kliknuti “Dodaj u košaricu”. Nastavak kupovine se odvija otvaranjem same košarice te klikom na gumb “Kupi”.
Ukoliko se korisnik složi s cijenom narudžbe, nakon klika na gumb “Kupi” biti će zatražen da dostavi svoj JMB broj.
Ispravnost JMB broja radi zaštite interesa korisnika se naknadno provjerava.
Svi korisnici koji naručuju putem webshop aplikacije za naručivanje, moraju se složiti s Ugovorom o kupnji i usluzi kako bi mogli poslati narudžbu na odobrenje.

Ugovor o kupnji i usluzi definira načine plaćanja, rok plaćanja kao i troškove otkazivanja odobrene i kupljene narudžbe.
Ugovor o kupnji i usluzi sadrži tekst: “Nakon ovog koraka poslati ćete nam narudžbu na odobrenje te u slučaju odobrenja na email će Vam stići podaci za plaćanje naručenih artikala koju morate uplatiti isključivo unaprijed na naš poslovni račun u bilo kojoj poslovnici pošte, Fine, Banke, putem internet i mobilnog bankarstva i na svim kioscima Tiska, Konzumu i benzinskim crpkama Crodux i Petrol. Ne postoji mogućnost plaćanja pouzećem, kreditnim i debitnim karticama te PayPalom! Tek nakon zaprimljene uplate proslijediti ćemo prodavačima nalog da pošalju naručene proizvode na Vašu adresu. U slučaju da Vam odobrimo narudžbu, Ugovor o kupnji će biti sklopljen te se ova narudžba smatra obvezujućom odnosno narudžba s obvezom plaćanja. Ukoliko se slažete s ovim odredbama, kliknite na gumb "Slažem se". Hvala Vam.”

Opisi i slike proizvoda u webshop aplikacije za naručivanje su izvorni opisi i sike trgovca na eBayu i AliExpressu samo su kopirani unutar webshop aplikacije za naručivanje.

Prilikom slanja narudžbe na odobrenje, smatra se da je potrošač upoznat sa svim specifikacijama proizvoda te da ih kao takve želi kupiti.



2. - Otkazivanje ili izmjena odobrene narudžbe

Kreirane narudžbe su s obvezom plaćanja i potrošači imaju mogućnost otkazati iste unutar 30 minuta od kreiranja narudžbe samo ako imaju status "Na čekanju".

Svaka narudžba potrošača prolazi process odobrenja. U cilju zaštite potrošača, svi naručeni proizvodi se provjeravaju kod trgovca kao i njihova dobavljivost. Ukoliko svi proizvodi zadovoljavaju uvjete za naručivanje ( dostupnost, slanje u BiH ) narudžba potrošača će biti odobrena. U tom trenutku se Ugovor o kupnji i usluzi stavlja na snagu te svaka strana zadržava svoja prava i obveze iz Ugovora.


Potrošači su obvezni uplatiti u roku 3 radna dana temeljem dostavljenih podataka za plaćanje odobrenu narudžbu. Ukoliko DOPI GRUPA ne zaprimi uplatu u tom roku, zadržava pravo naplatiti trošak obrade narudžbe u visini naknade osiguranja iskazanoj u narudžbi. Potrošač kreiranjem narudžbe označava "kućicu" s kojom daje izričit pristanak na početak pružanja usluge posredovanja čime su ispunjeni uvjeti sukladno čl. 48 st. 1.a) Zakona o zaštiti potrošača.
U odobrenoj narudžbi potrošači mogu zatražiti dodavanja dodatnih prozivoda u narudžbu no ne i brisanje već prije odobrenih proizvoda u narudžbi. S novom cijenom narudžbe, potrošači se moraju složiti pisanim putem.
Ukoliko DOPI GRUPA naknadno ustanovi da je došlo do promjene stanja nekog od naručenih proizvoda ( u status narudžbe: “Odobrena”, “U obradi” ), bez odgode će o tome obavijestiti potrošača te ponuditi zamjenu za neki drugi proizvod, ili povrat razlike sredstava za nenaručeni proizvod.

Ukoliko se ustanovi da se za potrošača ne može naručiti niti jedan proizvod iz narudžbe i da se ne može pronaći rješenje za zamjenski proizvod, DOPI GRUPA će vratiti cijeli uplaćeni iznos potrošaču.
DOPI GRUPA pridodaje posebnu pažnju kupcima koji prvi put naručuju te dostavljeni JMB broj kao i dostavljene osobne podatke provjeravaju u nadležnim državnim sustavima u cilju spriječavanja lažnih narudžbi i mogućih prevara na štetu kupaca koji narudžbu nikada nisu niti napravili. Ovakvi slučajevi pokušaja prevare će biti bez odgode proslijeđeni nadležnim državnim institucijama na obradu.



3. - Statusi narudžbi i cijene

Svaka narudžba potrošača prolazi proces odobrenja. U cilju zaštite potrošača, svi naručeni proizvodi se provjeravaju kod trgovca kao i njihova dobavljivost. Ukoliko svi proizvodi zadovoljavaju uvjete za naručivanje ( dostupnost, slanje u BiH ) narudžba potrošača će biti odobrena. U tom trenutku se Ugovor o kupnji i usluzi stavlja na snagu te svaka strana zadržava svoja prava i obveze iz Ugovora.

Tumačenje statusa narudžbi;
Na čekanju – korisnik koji pošalje narudžbu, ona dobiva status “Na čekanju”
Odobrena – korisniku je narudžba odobrena te su poslani podaci za plaćanje
Odbijena – korisniku je narudžba odbijena te se razlog odbijanja narudžbe šalje korisniku na e-mail
U obradi – zaprimljena je uplata za odobrenu narudžbu korisnika te se priprema dokumentacija za njeno provođenje
Provedena – narudžba koja je uspješno provedena i korisniku poslan račun i transakcijski list

Cijene proizvoda izražene su u KM i ne uključuju PDV. DOPI GRUPA može odrediti određene popuste na kupovinu putem webshop aplikacije za naručivanje ( putem kupona za popuste ) koji se mogu odnosi na određeno vremensko razdoblje. Cijene proizvoda su podložne promjenama do trenutka odobravanja narudžbe.

Potvrdom Ugovora o kupnji i usluzi korisnici završavaju postupak kupovine.
Cijena dostave, naknade ( provizije ) te dodatnih troškova kupljenih proizvoda je uključena u konačnu cijenu narudžbe koju kupac uplaćuje na račun.

Potrošači svoje odobrene narudžbe mogu plaćati na sljedeće načine, prilikom čega sami odlučuju o načinu uplate:

Virmasnko plaćanje
Opća uplatnica u pošti, banci, internet bankarstvo, mobilno bankarstvo



4. - Dodatni troškovi

Eventualne troškove carinjenja i poreza snosi potrošač. Carina se obračunava nakon što proizvod dođe u države potrošača te samim time troškovi carinjenja nisu uračunati u ukupne cijene koju potrošač uplaćuje za proizvode na račun DOPI GRUPAe.

Detalje o troškovima carine molimo sa provjerite na stranici www.uino.gov.ba/portal/bs/propisi/carina/ ili Vama najbližoj carinarnici.
Sve kupljene proizvode potrošač bira i naručuje te uvozi na svoju sigurnost. Smatra se da je potrošač upoznat s Zakonom o carini.

DOPI GRUPA nije odgovorna za moguće dodatne troškove kao što su lokalne takes i uvozne naknade ukoliko one postoje za proizvod koji se naručuje.



5. - Pravo na povrat sredstava - kašnjenje u isporuci

Potrošač je dužan po isteku 25. dana od dana kada je dobio potvrdu da je naša usluga obavljena, prijaviti kašnjenje u dostavi ukoliko ne primi proizvod. Razlog tomu je što većina proizvoda dolazi unutar 30 dana te prodavači na eBayu odnosno AliExpressu preko kojih DOPI GRUPA posreduje zahtijevaju da se prijavi kašnjenje u dostavi. Ukoliko kupac nije prijavio u roku 45 dana od dana provođenja narudžbe kašnjenje u dostavi, DOPI GRUPA će smatrati da je potrošaču proizvod stigao te naknade reklamacije u isporuci proizvoda neće uvažiti. Kašnjenje u dostavi se prijavljuje isključivo putem gumba “Prijavi problem” unutar detalja narudžbe na webshop aplikaciji za naručivanje.

Potrošaču se po isteku 30. dana od dana provođenja narudžbe šalje obavijest i molba za dodatno čekanje isporuke proizvoda u novom razumnom roku. Ukoliko se potrošač s tim složi, određuje se novi krajnji termin dostave. U protivnom, odmah se vraćaju uplaćena sredstva potrošaču sukladno u iznosu definiranim ovim Uvjetima.
U navedene rokove nije uključeno zadržavanje na carini i pošti.

Ukoliko potrošač ne podigne pošiljku u pošti ili carini, paket se vraća prodavaču.
Ako se nezaprimljeni proizvod vrati prodavaču, kupac ima pravo na povrat novaca za taj proizvod umanjen za povratnu cijenu poštarine.

Potrošaču se vraća uplaćeni iznos u slučajevima kašnjenja u isporuci po slijedećim kriterijima;

Kada potrošač traži povrat sredstava za sve prozivoda u narudžbi – 100% iznos prozivoda + 70% iznosa plaćene naknade osiguranja
Kada je više različitih proizvoda u narudžbi a potrošač traži povrat sredstava za 1 ili više proizvoda ( ne sve ) – 100% iznos proizvoda + iznos razlike naknade osiguranja koju bi platio da je naručio samo proizvod/e iz narudžbe koje ne želi vratiti.
U slučaju da potrošač nije suglasan s cijenom "checkpoint shipping" usluge koju dobije nakon kreiranja narudžbe, naplaćuje mu se naknada u iznosu naknade osiguranja s obzirom da mu je DOPI GRUPA pružila uslugu pregleda narudžbe, utvrđivanje dostupnosti i provjere troškova dostave iz partnerskih skladišta u BiH.
Potrošaču se ne naplaćuje naknada za povrat uplate.
DOPI GRUPA se obvezuje potrošaču proslijediti povrate novaca u što kraćem roku.
DOPI GRUPA nije dužna izvršiti povrat novaca ukoliko se potrošač nije pridržavao svojih obveza iz ovih Uvjeta.



6. - Jednostrani raskid Ugovora - unutar 15 dana od dana isporuke

Potrošač bez ikakvog razloga može vratiti proizvod trgovcu u roku 15 dana od dana predaje proizvoda potrošaču. Sve eventualne troškove povratnog slanja snosi potrošač. Proizvod koji se vraća trgovcu mora biti nekorišten te u originalnom pakiranju. Potrošač ima pravo na povrat sredstava ili slanje novog proizvoda nakon što trgovac zaprimi paket.

Potrošač je dužan vratiti proizvod trgovcu ukoliko želi ostvariti pravo na povrat novaca. Trgovci ponekad mogu pristati na pravo povrata novaca bez potrebe za slanjem proizvoda nazad prodavaču te takvu odluku može dati samo trgovac.
Da bi potrošač mogao ostvariti pravo na jednostrani raskid Ugovora, mora obavijestiti DOPI GRUPA-u o svojoj odluci o jednostranom raskidu Ugovora prije isteka roka i to nedvosmislenom izjavom poslanom poštom (na DOPI GRUPA d.o.o., Aleja Svetog Save 70, 78000 Banja Luka), ili koristeći kontakt obrazac, u kojoj ćete navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona, telefaksa ili adresu elektroničke pošte, a može koristiti i navedeni pisani obrazac za jednostrani raskid Ugovora.

Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe. U slučaju oštećenja originalne ambalaže iznos povrata bit će umanjen za postotak sukladan vrijednosti robe. U tom slučaju potrošač će biti obaviješten. Tablicu s postotcima umanjenje cijene proizvoda možete pronaći ovdje.
Registrirani potrošači u webshop aplikaciji imaju pravo zatražiti pisanim putem deaktivaciju korisničkih računa bez plaćanja dodatnih troškova.



7. - Reklamacije i zamjene

Nakon ispunjene opravdane reklamacije, prvenstveno potrošač bira način na koji će ona biti riješena. DOPI GRUPA je uvijek na strani potrošača u slučajevima reklamacije te zastupa interese potrošača i napraviti će sve potrebne korake i predradnje kako bi potrošač ostvario povrat novaca ili zamjenu za drugi proizvod. DOPI GRUPA je i u ovim slučajevima posrednik i reklamira proizvod u ime potrošača. DOPI GRUPA potražuje sredstva od trgovca na račun tvrtke te nakon konačne odluke potrošača prosljeđuje vraćeni novac na račun potrošača odnosno ponovno naručuje željeni proizvod zavisno o želji potrošača.

DOPI GRUPA savjetuje kupce u vezi reklamacija te obavlja kompletan proces reklamacije prodavaču u ime kupca. DOPI GRUPA obvezuje se postići maksimum za kupca oslanjajući se na znanje, pravila internet kupovine, iskustvo i ugled među prodavačima.



8. - Materijali nedostaci

Nedostatak postoji:

- ako stvar nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet,
- ako stvar nema potrebna svojstva za posebnu uporabu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavatelju ili mu je morala biti poznata,
- ako stvar nema svojstva i odlike koje su izrijekom ili prešutno ugovorene, odnosno propisane,
- kad je prodavatelj predao stvar koja nije jednaka uzorku ili modelu, osim ako su uzorak ili model pokazani samo radi obavijesti,
- ako stvar nema svojstva koja inače postoje kod drugih stvari iste vrste i koja je kupac mogao opravdano očekivati prema naravi stvari, posebno uzimajući u obzir javne izjave prodavatelja, proizvođača i njihovih predstavnika o svojstvima stvari (reklame, označavanje stvari i dr.),
- ako je stvar nepravilno montirana pod uvjetom da je usluga montaže uključena u ispunjenje ugovora o prodaji,
- ako je nepravilna montaža posljedica nedostataka u uputama za montažu.


Nedostaci za koje trgovac ne odgovara:

Trgovac ne odgovara za nedostatke ako su u trenutku sklapanja ugovora bili poznati kupcu ili mu nisu mogli ostati nepoznati,
Smatra se da nisu mogli ostati nepoznati kupcu oni nedostaci koje bi brižljiva osoba s prosječnim znanjem i iskustvom osobe istog zanimanja i struke kao kupac mogla lako opaziti pri uobičajenom pregledu stvari,
Odredba stavka 2. ovoga članka ne primjenjuje se na ugovore koje fizička osoba kao kupac sklapa izvan svoje gospodarske ili profesionalne djelatnosti s fizičkom ili pravnom osobom koja kao prodavatelj djeluje u okviru svoje gospodarske ili profesionalne djelatnosti (potrošački ugovor),
Ali trgovac odgovara i za nedostatke koje je kupac mogao lako opaziti ako je izjavio da stvar nema nikakve nedostat­ke ili da stvar ima određena svojstva ili odlike



9. - Zaštita podataka

DOPI GRUPA se obvezuje poštivati anonimnost i privatnost korisnika webshop aplikacije te će podatke koristiti i obrađivati isključivo u svrhu i namjenu određenu ovim Uvjetima. DOPI GRUPA može prikupljati osobne podatke potrošača, kao što su ime, adresa, JMB, telefonski broj ili e-mail adresa samo ako iste potrošač dobrovoljno dostavi DOPI GRUPAi.

DOPI GRUPA će navedene podatke koristiti isključivo u svrhu ispunjena ugovornih obveza te što boljeg uvida i razumijevanja pojedinačnih potreba, navika i zahtjeva potrošača kao i daljnjeg razvijanja te kvalitetnijeg pružanja svih usluga DOPI GRUPAe. DOPI GRUPA prikuplja, obrađuje i objavljuje podatke o potrošačima koji se odnose na način uporabe webshop aplikacije bez otkrivanja identiteta potrošača i/ili osobnih podataka koji omogućuju otkrivanje identiteta potrošača.

DOPI GRUPA prikuplja i bilježi podatke o IP-adresi (Internet ProtocolAddress) potrošača ili o lokaciji računala za potrebe sistemskog administriranja, rješavanja kvarova, potvrde preuzimanja sadržaja ili unapređivanja tehničkih aspekata internetskog servisa. DOPI GRUPA će automatizirano bilježiti podatke o navikama korištenja webshop aplikacije od strane potrošača među ostalim i zapisničku datoteku o posjećenosti određenih stranica i/ili sadržaja. Takve podatke DOPI GRUPA će koristiti isključivo u svrhu unapređivanja svoje usluge te prilagodbe i individualizacije promotivnih aktivnosti prema potrebama pojedinog potrošača.



10. - Komunikacija s potrošačima

Registracijom i kupovinom dajete suglasnost da vas DOPI GRUPA u svrhu promocije usluge i proizvoda može putem elektroničke pošte obaviještavati o promjenama ili dodavanja sadržaja stranicama, popustima, akcijama, proizvodima ili promjeni načina pružanja usluge. Potrošač može u svakom trenutku opozvati navedenu suglasnost.
Na vrh